Olika sorters otrohet

Kan aldrig komma ifrån USAs presidents ursäkt, det var ju bara oralt. Som om det inte skulle vara otrohet. 
Men visst alla sätter vi olika gränser för vad vi kallar olika saker. 
Men att tro att man ska komma undan med att sålänge det inte är penetrerings sex så är det inte otrohet ja då måste man räknas som mindre smart.
 
Att det här med olika varianter av otrohet kom upp i tankarna är ju just för att min väninna och jag pratat en hel del om detta med otrohet. Och kan man lite på en man som varit otrogen i sina tidigare förhållanden.
 
Nu finns det ju massor av varianter men vi smalade ner och gjorde grupper av det när vi pratade. 
  1. Sexchatt via nätet men med anonyma personer som byts ut
  2. Sexchatt via nätet men med samma person ofta, lära känna mer än bara sex, byte av bilder, mobilnr och sms samt kanske även samtal.
  3. Fyllemisstag, en gång, full och inget mer.
  4. Sexraggande av flera, det är jakten att kunna få till träffar med sex, med många
  5. Långa förhållanden, men en eller flera kvinnor på sidan om sitt fasta förhållande.
 
Här är det ju bara man själv och sina egna värderingar som kan sätta gränsen för vad man kan acceptera eller kanske mer säga förlåta, eller lita på personen.
 
För mig finns det två alternativ som eventuellt med stor förstålese för varför, och känslan när mannen pratar om det. Hur det känts, skuldkänslor osv. Som jag skulle kunna tänka mig acceptera att det skett, speciellt om det sen lett till att han tagit tag i sitt liv, reder ut det eller gått isär med sin partner för att sker otrohet vet man att något är fel.
 
Det är 1 och 3, men de övriga är så beräknande, och vanligt vis långvarigt att man kan vara ganska säker på att han inte kommer sluta med det heller.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0