Ticnet

Sitter och kikar, rent tidsfördriv såhär en söndagsmorgon, på ticnet. Hamnade där för att jag sett lite reklam på tv och blivit lite sugen på att gå på teater, se någon show, göra något annat än film (hemma eller på bio). Så jag tänkte jag kikar vad finns det som lockar.
 
Och ser att jag missat Chokladfestivalen, den var ju denna helg, lite sent påtänkt, attans den hade verkligen varit något jag velat gå på.
Men tycker att sidan ticnet har är allt annat än lätt att hitta på, om man inte redan exakt vet vad man söker, märker jag.
 
Men är sugen på att se "Priscilla Queen Of The Desert The Musical" och "Spök". Eller kanske ta mig en "Natt på Nordiska museet". Lockar lite gör också "Arte Ink" och titta på lite duktiga tatuerare.
 
Ser också att dom på ticnet säljer biljetter till någon kurs, medialutveckling, håller i kurshelgerna gör Pehr Trollsveden och det är olika ämnen varje helg, 8 helger, varje helg kostar 2500 kr och då får man diplom, går man 6 helger får man certifikat. Nu har jag sett honom agera på tv, jag har hört andra som gått kurser hos honom, eller sittning och det är väldigt olika omdömmen, Men helt klart överväger det åt det hållet att jag då inte skulle betala en krona för att gå på något som han håller i. Jag skulle nog vilja ha betalt för den tid jag måste offra om jag skulle hamna i att jag måste ....Ja det säger nog vad jag anser om honom inom detta område!
 
Men nog lockar det att se Priscilla... eller Spök. Sen skulle jag också kunna tänka mig att gå på Operan, varför inte "Trollflöjten" eller "Don Giovanni" eller kanske bara gå och lyssna på konsert med Kungliga Hovkapellet. 
 
Ja det finns mycket att välja på av helt olika inriktning, men faktiskt intresserar det mig och jag finner nöje i alla de olika varianterna. 
 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0