Vad är ödmjukhet?

En av de absolut finaste egenskapen jag tycker en person kan ha är ödmjukhet. 
En person som är otroligt duktig på sitt område, och gärna delar med sig av sina kunskaper. Och också hungrig på att lära sig andra saker av personer som är bra inom sina områden, erkänner att den inte är bra på allt.
Men det är också en person som är så trygg i sig själv att den inte alls behöver tala om för allt och alla hela tiden hur bra den är. 
 
Jag blir så full i skratt när jag läser hur en person, som finns i en grupp på facebook, självklart en grupp h*n startar själv, där h*n konstant talar om hur ödmjuk h*n är. Sen så öses det ut saker som bara lyser "bekräfta mig", det skrivs också hur bra personen är, hur den har så mycket erfarenheter av livet som h*n vill dela med sig eller nej fel lära andra personer. Så det hålls kurser, det skrivs bok, en till på väg, och det bloggas. Och konstant görs det reklam för sig själv och hur bra h*n är. Och självklart kallar h*n sig för en mycket ödmjuk person. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0