Förklaringar, vad är det egentligen

för vem är en förklaring till för? Är det mest för den som levererar den eller mest för den som mottar den?
Det är en otroligt bra fråga. Och när man tänker efter när förklaringar kommer från någon och varför så kan man nog snabbt konstatera att en förklaring och egentligen inte ens är en förklaring utan det kan vara något helt annat.
 
Förklaringar jag får kan jag dela upp på följande sätt:
 
* En förklaring jag vill ha, behöver den för att förstå något eller någon, att slippa missförstånd.
* De mest viktiga förklaringarna uteblir ofta.
 
* En förklaring ska ibland ändras och bli en ursäkt, men det verkar vara lättare att komma med en förklaring än en ursäkt.
 
* En förklaring är ofta rena lögner eller bortförklaringar.
* En del förklaringar kommer till mig men borde ges till någon helt annan person.
 
* Många förklaringar är mest viktiga för den som berättar den än för mottagaren.
 
Så vad är som oftast en förklaring egentligen?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0