Grillad kyckling

är beställt tills ikväll, "på det gamla sättet mamma" tja bara se till att det görs på det sättet *ler* Så det blev till att försöka komma ihåg vad det var för kryddblandning jag gjorde då på det gamla sättet. Kanske det inte lyckas helt denna gång, men nu blev ett minne uppdraget igen, så nu ska jag helt klart få till det så att det blir på "det gamla sättet".
 
Det börjar bara bli mer och mer kul att laga mat, baka, prova nya recept, leka fram just den smak som jag gillar. Det är också ett sätt att se på att jag själv mer och mer kommer tillbaka och mår bättre och bättre. Och det är en underbart känsla.
 
Börjar till och med snegla på vad som ska göras till julbordet. Vilka saker som ska göras helt själv eller inte. Det lutar igen till att det mesta kommer att göras själv, som jag gjorde förr *ler* och det ger en glädje inombords.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0