Pimpar anteckningsblock som ska bli dagbok

Jag nu är snart den gamla fylld till sista sidan med ord. Massa tankar, känslor som både är glädje och ledsamheter. Tyvärr mer av det sista. Hoppas den nya kommer bli annorlunda och fyllas med massor av glädje och roliga saker, framsteg, utveckling, utmaningar jag tar mig för och genomför, för nej jag behöver inte klara dom, det är inte det viktiga. Nej det viktiga är att jag tar till mig en utmaning och sen genomför den. Resultatet ska bara vara att jag gjorde mitt bästa.
 
Dagboken, vet precis vad jag vill ha, men inte hittar jag någon sån inte, eller jo men ger inte över 100 kr för en anteckningsbok. Så det blev en enklare variant som nu pimpas till lite.
Knallrosa är omslaget, märker att sommaren gått i den här lite neonrosa, knallrosa färgen. Naglar, sjal, väska och nu då även dagboken. Det går bara med automatik att jag väljer just den saken som har den färgen. Tänker inte ens på vilken färg för när jag gör det så väljer jag oftare en lite mer diskret färg. Den knallrosa får stå tillbaka. 
 
Men inte nu tydligen *ler*
 
Undrar jag var det betyder om man ska analysera det och om man tror på att saker betyder något som man gör. Att det är tecken för något speciellt.
 
Nu blir jag ju tvungen att googla lite ju *ler*
 
Symbolik: Vänskap, ära, kärlek, universell kärlek.

Rosa är barmhärtighetens, kärlekens och renhetens färg. Den kan reflektera glädje, tröst och en stark känsla av samhörighet. Rosa i auran tyder på att personen är stillsam och anspråkslös. Det kan även indikera att personen älskar konst och allt som är vackert. Rosa i auran kan tyda på förälskelse eller kärlek till mänskligheten.

Beroende på vilken rosa nyans det rör sig om kan den även vara tecken på omogenhet, i synnerhet om det rör sig om en smutsrosa ton.

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0