Cyklokapron (Cyklo-F) - "bra vs dåligt"

Ja dessa piller som ska vara bra när man har riklig mens, som ska hjälpa till att göra det mer drägligt och minska.
 
Jag har nu ätit dom ett tag, igen. Hade dom även när jag var yngre, sen har det inte behövts. Nu finns ett behov av att få den hjälpen.
 
Det är bara det att jag har inte bestämt mig för om dom är bra eller dåliga. 
 
Man ska blöda mindre för att kunna ha en vardagligt liv dessa dagar. Och det gör man, man blöder mindre så det fungerar. Säger inget om det....
Så visst man blöder mindre i mängd under ett dygn, vilket gör att skydd fungerar mer än 10 min.... man kan göra saker utan rädsla för att det ska blöda igenom på kort tid.
 
Men sen är frågan, blöder jag verkligen mindre under hela tiden? Jag äter dom ju också för att inte tappa så mycket blod, för mitt järnvärde. Bara det att när jag äter dom, så visst jag blöder mindre per dygn, men jag blöder istället flera dagar. Så i längden är det helt klart inte mindre, det bara stoppar upp och det blir fler dagar istället.
 
Och ska jag göra något, så är det bra att jag kan få det att blöda mindre mängd men det är jobbigt att det istället blir flera dagar. Så istället för 7-9 dagar blir det upp emot 12-14. DET är inte alls skoj. 
 
Så jag vet inte alls om jag tycker dom är så bra eller.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0