Har nu landat efter gårdagens "chock"

ja absoult ingen negativ chock, en jätte positiv chock, annat kan man inte säga. 
Efter att då lite mer aktivt starta upp, se till att få saker gjorda, alltså komma iväg till gymmet måndag, onsdag och fredag, samt promenera på kvällarna. Så var det då dags att väga sig igen. Är för mig bra att se vad som skett under en vecka och framför allt den här startveckan är det viktigt att få bevis på att de omläggningar man gjort faktiskt ger lite resultat. 
 
Och hade väl en positiv känsla över att jag kanske kanske kunde ha gått ner upp mot 3 kg denna första vecka. Det blir ju alltid lite "mer" första veckan, när massa påsamlat "vatten" försvinner, och speciellt också om jag vägde in mig precis innan mens, och när den väl kommit igång så går jag alltid ner ca 1 kg, så det kändes lite inprickat för att det skulle bli ett bra resultat som peppade för fortsättningen. 
 
Men man vet aldrig, jag har förrut trott att jag gått upp och då gått ner och tvärt om.
Men så upp på vågen, siffror matas in och vänta på den lilla remsan. Kikar på vikten och konstaterar att mina postiva 3 kg som jag tänkt mig, inte alls stämde, för det var -4,5 kg. 
 
Det har tagit lite tid att fatta att det var så mycket första veckan, utan att ha gjort något extremt. Bara ta bort min bov i det hela, colan jag drack varje kväll, samt gå till gymmet. Ja kanske göra promenaderna lite mer "gå" inte strosa runt och filosofera. 
 
Så det är just nu en otrolig positiv känsla som ger peppning att forsätta.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0