Smaksätta vatten

när man ska vara hälsosam och dricka en hel del vatten så ledsnar ialla fall jag till slut på det. Det blir nästan en pina att ens tänka tanken att man ska dricka.
 
Tur att det finns så många bra saker man kan ha att smaksätta sitt vatten på. För att det blir variation på smaken, men också för att göra vatten än mer "nyttigt"
 
Citron eller apelsin gör vattnet fräscht.
Gurka är också jätte gott att ha i, jag som själv har en liten fix idé speciellt när mitt blodvärde sjunker, att äta is, har kommit på att om jag tar vatten som smaksats med gurka så blir isbitarna ännu godare *ler*
Äppelskivor, här man man variera med söta eller lite syrliga äpplen, man kan även lägga i en kanelbit för att ge lite extra smak.
 
Men något jag inte provat än, som ska vara gott sägs det, och bra för ämnesomsättningen kommer igång mera, det är att ha cayennepeppar i vattnet. Vill man komma åt cayennepepparns egenskap att kicka igång ämnesomsättningen men känner att bara det i vattnet låter varken gott eller roligt, så man man skiva någon jordgubbe och några blåbär, blanda med lite cayennepeppar innan man lägger det i vattnet. Så blir vattnet sötare men med lite sting.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0