Xtravaganza viktminskningskurs

Ja jag tog ju valet att skriva på för 12 månader, Det såg så bra ut, men alla roliga finesser på nätet för medlemmarna, att man skulle ha tillgång till coach allt lät så stort och bra. Och tänkte att nej nu sjutton, 2014 here I come, det här ska bli mitt år, det där bra året, det där året då jag verkligen tog hand om mig själv. Min hälsa på alla plan. Få jobb, gå ner i vikt och bara må oförskämt bra igen.
 
Och då kändes det här som ett bra val. Men helt ärligt hade jag kunnat hoppa över att skriva på för hela paktet med Xtravaganza och gym, hade kunnat bara nöjt mig med ett gymkort. För mer än så känns det inte som om jag får av det som jag trodde jag skulle få, som jag ville ha. Jag menar alla vill vi ha olika saker, behöver på olika sätt.
 
Jag sköter mig oftast mest själv, så deras möten kommer jag nog mest gå på för att observera folk. Ja jag gör nog just så lite för mycket, Betraktar, noterar och lär mig om hur människan reagerar och agerar i olika situationer och miljöer. Själv behöver jag det inte, tror jag har en anti mot det redan innan, det är oftast för mycket "sekt-känlsa" och "hallelulja". Inte alls min grej. Men betalar jag så kommer jag ialla fall starta upp med att prova gå, om inte annat så för att väga mig.
 
Det jag fastande för som jag kan säga är bra, det är att jag har tillgång till allt gymmet erbjuder utan extra kostnad. Jag utnyttjar ofta just sånna saker som kostar extra på just detta gym. 
Sen gillade jag att man skulle kunna ha sin egen profil på nätet,fylla i vad man gjort, ätit och sin vikt, sen se det omvandlas till kurvor. Det är sånt jag gillar, kunna se mina resultat på det sättet.
Men tji fick jag även om den här handboken vi fick, (en rejält tjock bunden med spiral) hade det sista kapitlet på 12 sidor som bara handlade om detta och visade hur man skulle göra för att använda sidorna - så har dom inte det kvar längre på sin hemsida???
Coach lät bra eller hur, bara det att det finns sällan någon som jobbar med just xtravaganza där, frågar man dom som jobbar får man till svar "jag är ledsen man jag har inte alls hand om den biten du får vänta och fråga....."
En kvinna jag pratade med idag var också besviken och henne erfarenhet var att dom heller inte ringer tillbaka om man vill fråga något och ber dom ringa upp när dom då kommer, dom är som "kan" den här biten.
 
Tur att jag är så självgående, så att jag inte alls behöver dom här bitarna, men synd att jag skrev på för en högre månadskostnad än vad jag behövde ha gjort.
 
Jag kommer  ju heller inte använda deras program gällande att bara "äta" deras shakes utan köra på genom att äta mera genomtänkt, bort med onyttigheter vardagar och lite njuta till helgen. Fast första månaden ska jag vara lite tuff där med och avstå, för att få en bättre start. Sen röra på mig mera, och få mer effekt på mina promenader genom att träna upp musklerna lite mer. Ju mer muskler ju mer bränner man.
 
Ska säga vad jag tycker, sen släpper jag det, och gör det bästa av mitt år. För det är mitt och jag tänker se till att jag utnyttjar det till max.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0